Nieuws

Campagne VanMoof haalt 1 miljoen op

Razendsnelle opbrengst crowdfundingcampagne: binnen 48 uur 1 miljoen euro opgehaald.

Het Nederlandse fietsenmerk VanMoof heeft binnen 48 uur het streefbedrag van 1 miljoen euro gehaald van hun crowdfundingcampagne. Gisteren schreven we al over de start van deze campagne van het Nederlandse fietsenmerk. 

De crowdfundingactie zou nog doorlopen tot 13 november, maar de verwachting is dat de campagne nog voor het eind van de looptijd overtekend wordt. Hoewel het streefbedrag 1 miljoen euro was, loopt de campagne nog door tot het limiet van 2,5 miljoen euro. 

Snelle groei

Vanaf 10 oktober hebben al zo'n 400 mensen meegedaan met de campagne, die via Oneplanetcrowd loopt. VanMoof oprichter Taco Carlier: "VanMoof groeit hard en wij willen nog harder groeien. Daarvoor is kapitaal nodig om meer winkels te openen en meer voorraad aan te kunnen leggen."

Met het kapitaal kan VanMoof de ontwikkeling van hun fietsen versnellen en Flagship Stores openen in Parijs, Londen, Kopenhagen en San Francisco.

De redactie van IEXParticipaties bestaat uit verschillende journalisten. Klik hier voor een overzicht van hun beleggingen. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees meer

  1. Europese regelgeving crowdfunding loopt mogelijk vertraging op
  2. Kleine landen zijn een kweekvijver voor unicorns
  3. Zo ligt de Nederlandse crowdfundingmarkt erbij
  4. Dit zijn de verschillende investeringsfases van een start-up
  5. Recordgroei crowdfundmarkt in eerste jaarhelft