Nieuws

Bijna 2 ton voor crowdfunding in zorginnovatie

Een Nederlandse crowdfundingcampagne voor innovatie in de zorg heeft binnen zes weken 193.000 euro opgehaald.

Een Nederlandse crowdfundingcampagne voor innovatie in de zorg heeft binnen zes weken 193.000 euro opgehaald. Fondsenwerver NLC wil het geld in veelbelovende uitvindingen steken.

Met bijna twee ton aan opgehaald kapitaal heeft NLC, dat zich sinds vorig jaar inzet voor innovaties in de zorg, al 125 procent van het doelbedrag binnen. Ruim vijftig investeerders sloten zich aan bij de campagne.

NLC wordt mede-eigenaar van de uitvinding. "De uitvinders die bij ons aankloppen, kunnen ons niet betalen", zegt initiatiefnemer en medeoprichter Bert-Jan Millenaar tegenover nieuwswebsite Skipr. "Werken voor aandelen biedt voor beide partijen uitkomst.”

Nederlandse ondernemers in de zorg klagen vaak over het slechte klimaat voor innovaties, zo meldde het FD eerder. Het zou een ‘ingewikkeld en langdurig bureaucratisch proces’ zijn om met een ‘vernieuwend concept of instrument toegang tot de markt te krijgen’.  

De campagne loopt nog tot 31 juli en investeren kan vanaf duizend euro. Iedere 75 duizend euro die wordt opgehaald kan worden gebruikt voor één zorginnovatie.

De redactie van IEXParticipaties bestaat uit verschillende journalisten. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees meer

  1. Crowdfunders profiteren van hogere rente
  2. Nieuwe crowdfundingwetgeving ingegaan: hoe zit dat ook alweer?
  3. Veel crowdfundingplatformen hebben nog geen Europese vergunning
  4. Amerikaanse crowdfunder wil Europese markt veroveren
  5. ‘Grootste deel crowdfundingplatformen zal dit jaar stoppen’