Nieuws
Zakelijke criteria belangrijkst bij crowdfunding
Investeerders vinden zakelijke criteria het belangrijkst bij het uitzoeken van crowdfunding-leningen.
Investeerders vinden zakelijke criteria het belangrijkst bij het uitzoeken van crowdfunding-leningen. Dat blijkt uit onderzoek van Collin Crowdfund onder 500 investeerders, leningaanvragers en zakelijke adviseurs van deze partijen.
Niet zozeer de populariteit van een bedrijf of de persoonlijke relatie met de ondernemer, maar het rendement van de lening (52,1% van de ondervraagden) en het product of de dienst die het bedrijf levert (56%) vinden crowdfunders belangrijk. Ook de risicoscore die het platform geeft aan het project is van belang, vindt 53,8% van de ondervraagden. Slechts 4,7% vindt een persoonlijke binding met het bedrijf belangrijk, terwijl 6,4% wil dat een bedrijf maatschappelijk onderneemt.
“Crowdfinance krijgt een steeds zakelijker karakter,” aldus algemeen directeur Jeroen ter Huurne van Collin Crowdfund. “Niet alleen het aantal serieuze investeerders stijgt, ook bedrijven hebben door dat het een serieus en effectief alternatief voor de bestaande financieringskanalen kan zijn. Voor de bedragen tot € 250K maar juist ook daarboven.”
De redactie van IEXParticipaties bestaat uit verschillende journalisten. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.