Nieuws

Nieuwe CBRE-dienst

Nieuwe dienstverlening van CBRE: Shopping Centre Practice. Het doel is leegstand en teruglopende inkomsten tegengaan.

CBRE introduceert nieuwe dienstverlening om beleggers en eigenaren van winkelcentra te helpen de leegstand terug te dringen en de inkomsten op peil te houden: Shopping Centre Practice (SCP). SCP bestaat een multidisciplinaire, pan-Europese groep senior retailprofessionals die alle aspecten uit de retailmarkt met elkaar verbindt om de waarde voor haar cliënten in deze sector te maximaliseren.

Winkelvastgoed blijft een aantrekkelijke beleggingscategorie maar door de huidige economische omstandigheden hebben sommige winkelcentra last van leegstand en teruglopende inkomsten. Om hulp te kunnen bieden is het volgens CBRE noodzakelijk om te begrijpen hoe winkelcentra werken. "Shopping Centre Practice verbindt alle belanghebbende partijen in de retailbranche met elkaar: consumenten, winkeliers, eigenaren, beleggers, stedenbouwkundigen en overheden op alle niveaus. De verschillende belangen van deze partijen zijn van invloed op de prestaties van een winkelcentrum."

Het doel van SCP is om een inzichtelijke en innovatieve benadering te bieden ten aanzien van het beheer van winkelcentra. De groep focust zich in eerste instantie op zes pijlers die belangrijk zijn voor winkelcentra om te groeien:

  • consumententrends
  • differentiatie door innovatie
  • digitale media en technologie
  • omzetmaximalisatie
  • merkidentiteit
  • intelligent investment

Shopping Centre Practice bestaat uit tien retailprofessionals uit diverse Europese landen. Vanuit Nederland zit Albert Hoogland, Executive Director Shopping Centre Management in het team.

De redactie van IEXParticipaties bestaat uit verschillende journalisten. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies, of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.