Nieuws

AH, HEMA en Bijenkorf sterkste retailmerken, Blokker hekkensluiter

Albert Heijn, HEMA en Bijenkorf zijn de drie sterkste retailmerk van Nederland met AH op één. Dat bli...

Albert Heijn, HEMA en Bijenkorf zijn de drie sterkste retailmerk van Nederland met AH op één. Dat blijkt uit onderzoek van merkenadviesbureau Interbrand. Het merkenadviesbureau bracht de kracht van Nederlandse retailmerken in kaart om te bepalen of zij voldoende uit hun merk halen.

Volgens Retailnews analyseert Interbrand analyseert elk jaar de merkwaarde van internationaal leidende retailmerken in het Best Retail Brands rapport. De merkwaarde van Nederlandse retailers wordt niet meegenomen omdat er van de meeste bedrijven te weinig financiële informatie is. Om toch tot een ranglijst voor Nederland te komen, heeft Interbrand merkkracht onderzocht, een onderliggende factor van merkwaarde en graadmeter van hoe goed een merk wordt gemanaged.

De ranglijst van Interbrand is opgesteld aan de hand van tien belangrijke factoren die de kracht van een merk bepalen. Zeeman staat op de vierde plek, gevolgd door Jumbo, Kruidvat en Etos. Gall & Gall en Karwei behaalden respectievelijk de achtste en negende plaats, gevolgd door Blokker als hekkensluiter.

Bron: Vastgoedjournaal. Klik hier voor meer vastgoednieuws.